Basisschool 'T Grafiekje in Tongerlo krijgt 102.025,00 Euro subsidie van Minister van Onderwijs Crevits

Van juni tot en met september 2018 zijn er ruim 15 miljoen euro aan subsidies toegekend voor scholenbouwprojecten in het vrij en officieel gesubsidieerd onderwijs in Antwerpen. Met deze subsidies zet Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits volop de vernieuwings- en moderniseringsbeweging van de schoolgebouwen in Vlaanderen verder.

Het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs, AGION, kende van juni tot en met september 2018 ruim 15 miljoen euro subsidies toe voor scholenbouwprojecten in het vrij en officieel gesubsidieerd onderwijs in Antwerpen. Er zijn verschillende subsidieprocedures afhankelijk van de aard en de kostprijs van de bouw- of verbouwingswerken. 42 Antwerpse scholen krijgen een subsidie om te (ver)bouwen.

Vlaams minister van Onderwijs Hilde Crevits: ”Scholen en schoolgebouwen zorgen ervoor dat leraren én leerlingen de ideale omgeving hebben om te werken en te leren. De voorbije jaren werden al heel wat inspanningen gedaan om het schoolpatrimonium in Vlaanderen te vernieuwen en uit te breiden. Van juni tot en met september 2018 heeft AGION 15 miljoen euro aan subsidies toegekend voor schoolbouwprojecten in het gesubsidieerd onderwijs in Antwerpen. Nog nooit waren de investeringen in scholenbouw zo hoog en nog nooit werden er zoveel nieuwe scholen gebouwd, grondig vernieuwd of uitgebreid als in deze legislatuur.”