Clyde Tai-Apin

Schepen

• Geboortedatum:

26 juni 1970

Clyde Tai-Apin is 48 jaar en partner van Katleen De Wijn. Vader van Gilles(14), Vincent(11) en Olivia(8).

Clyde is geboren in Paramaribo als tweede van 4 kinderen en op 21 jarige leeftijd naar Belgiƫ gekomen om in Antwerpen farmacie te studeren. Zodoende is hij apotheker geworden en samen met Katleen eigenaar van apotheek Zoerle Pharma in Zoerle-Parwijs. Zo komt Clyde dagelijks in contact met heel wat mensen, waardoor hij altijd een idee heeft van wat de mensen bezig houdt. Met een luisterend oor komt hij te weten waar de nood wat hoger is en een beetje extra hulp welkom is. Momenteel is Clyde politiek actief als schepen van sociale zaken, volksgezondheid en OCMW voorzitter. In het verleden was hij een actieve sporter en nu doet hij als hobby regelmatig aan tennis, basketbal en fietsen. Met een positieve kijk op de wereld, wat gezond relativeringsvermogen en begaan met de lokale problemen en bekommernissen probeert Clyde zijn steentje bij te dragen. Ervan overtuigd dat de sterkte van een team ligt in de samenwerking stelt hij zich op 14 oktober verkiesbaar op de lijst van CD&V Westerlo.