Wim Dams

• Geboortedatum:

8 januari 1969

Wim Dams is 49 jaar, getrouwd met Kirsten Teubner en vader van Luka (17) en Mira (13). Wim is geboren en getogen in Tongerlo en woont sinds 2001 in Damseinde-Voortkapel.

Gemeentepolitiek is Wim van kleins af bijgebracht, als kleinzoon van Louis Michiels, voormalig Schepen van Tongerlo en gemeenteraadslid van Westerlo. In zijn jeugd was Wim actief als voetballer bij KFC Tongerlo, HSV en Victoria. Hij was ook bij de chiro, van sloeber tot leider.

Al 25 jaar werkt Wim als architect-stedenbouwkundige. Met die kennis wil hij de nodige aandacht geven aan het handhaven van het groene imago van Westerlo en voldoende ruimte laten voor de stedenbouwkundige ontwikkeling van onze prachtige dorpen die de Parel der Kempen vormen. Zowel jong als oud moeten zich thuis kunnen voelen in hun dorp en onze gemeente.

De zorg voor bejaarden, alsook de ontwikkelingsmogelijkheden voor de jeugd, zijn twee belangrijke onderwerpen die tevens de nodige aandacht vragen en waar Wim zich voor wil engageren. Wim is een man die tussen de mensen staat, via de vele sociale contacten weet wat er leeft onder de mensen en probeert antwoorden te vinden op de gestelde problemen.