Winny Van Calster

Gemeenteraadslid, ondervoorzitster CD&V Westerlo, lid politieraad zone Zuiderkempen, lid raad van bestuur AGB Westerlo

• Geboortedatum:

18 augustus 1970

Winny is geboren en getogen in Voortkapel, waar ze met haar gezin intensief deelneemt aan het verenigingsleven. Zo zijn ze onder meer lid van De Dabbers, TC Voortkapel, Gezinsbond en KWB. Wekelijks staat Winny langs de zijlijn om voor haar voetballende zonen te supporteren bij KFC Tongerlo. In haar jeugd was ze lid en leidster bij Chiro Sjaloom. Deze microbe hebben Cisse en Stan overgenomen bij Chiro Kontakt, waar Winny een tijdlang deel uitmaakte van de ouderraad.

Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2012 werd Winny gemeenteraadslid en ondervoorzitster van CD&V Westerlo. Daarnaast is ze lid van de politieraad en de raad van bestuur van AGB Westerlo, en was ze gedurende de eerste drie jaren van deze legislatuur voorzitster van de gemeenteraadscommissie intergemeentelijke samenwerking, financiƫn en infrastructuurwerken.

Door haar beroep als dossierbeheerder bij ABF Kempen is Winny gepassioneerd door cijfers, en via haar kinderen komt ze bijna dagelijks in contact met onderwijs, kinderopvang, sportclubs en jeugdbewegingen. Winny houdt van een actief verenigingsleven, het is de motor die de samenleving doet draaien!